De eerste dagen in Zweden. - Reisverslag uit Sösdala, Zweden van Sharona Schalken - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Zweden. - Reisverslag uit Sösdala, Zweden van Sharona Schalken - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Zweden.

Blijf op de hoogte en volg Sharona

16 September 2016 | Zweden, Sösdala

Vandaag is onze 6e dag in Zweden. Het is toch aardig wennen, de indeling van de dag is heel anders dan dat we gewend zijn in Nederland.

's Ochtends beginnen we met de kalfjes melk, brokjes en hooi geven. Melk geven doen we doormiddel van een melktaxi. In de middag doen we verschillende klusjes en rond 3 uur halen we de koeien naar binnen met behulp van de 2 honden Sunny en Eim. Deze honden zijn erop getraind om de koeien rustig mee naar binnen te halen. Sunny is Engelstalig opgevoed en Eim Zweeds. Dit is makkelijk zodat je de honden los van elkaar comando's kan geven. Hierna beginnen we met melken dit gebeurd in een carrousel 22-stands binnenmelker , na het melken eten we gezellig met z'n allen.

Gisteren hebben we een pasgeboren kalfje uit het land gehaald, het was even zoeken aangezien de weilanden iets groter en heuveliger zijn als in Nederland. Maar we hebben haar gevonden!

• 23 September 2016 - 08:52

Jolin:

Nou je wordt al een echte boerin xxx